پروپوزال رابطه عدالت سازمانی و رفتار شهروندی با رضایت کارکنان

تبلیغات

تبلیغات

جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

امکانات جانبی

امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 84230
تعداد مطالب : 360
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

پروپوزال رابطه عدالت سازمانی و رفتار شهروندی با رضایت کارکنان

  • 46
ضرورت دارد عدالت سازمانی را جستجو كرد زیرا رابطه معنی داری بین این متغیرها و رفتارهای شهروندی سازمانی كه نهایتاً منجر به رضایت کارکنان می شود، وجود دارد و در نتیجه بتوان راهكارهای مناسبی را جهت ارتقاء این رفتارها در سازمان ارائه داد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 161 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پروپوزال رابطه عدالت سازمانی و رفتار شهروندی با رضایت کارکنان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

پروپوزال رابطه عدالت سازمانی و رفتار شهروندی با رضایت کارکنان

بررسی رابطه عدالت سازمانی و رفتار شهروندی با رضایت کارکنان آموزش و پرورش

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

رفتار شهروندی سازمانی,عدالت سازمانی,شخصیت سالم سازمانی,سلامت سازمانی,سازمان نظامی,رابطه عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی,رابطه عدالت سازمانی و رضایت کارکنان آموزش و پرورش,پروپوزال رابطه عدالت سازمانی و رفتار سازمانی,دانلود پروپوزال رفتار سازمانی,دانلود پروپوزال عدالت سازمانی,دانلود رایگان پروپوزال

بیان مسئله

جهان معاصر با سرعت شگفت انگیزی در حال تحول است. اگرچه این تحول در تمام دوران وجود داشته است لیكن امروزه این تحول چه به لحاظ محتوا و چه به لحاظ سرعت بی سابقه است. پژوهشگران سازمانی از تلاشهایی كه فراتر از وظایف تعریف شده كاركنان باشد، تحت عنوان « رفتارشهروندی سازمانی » یاد می كنند. ( مقیمی ، 1384 )

سازمانها بدون تمایل داوطلبانه افراد به همكاری قادر به توسعه اثربخشی خرد جمعی خود نیستند. تفاوت همكاری داوطلبانه و اجباری از اهمیت فراوان برخوردار است. در حالت اجباری ، شخص وظایف خود را در راستای مقررات و قوانین و استانداردهای قابل قبول یك سازمان و صرفاً در حد رعایت الزامات انجام می دهد. ولی در همكاری داوطلبانه ، مقوله ای ورای وظایف مطرح است و افراد كوشش و انرژی و بصیرت خود را برای شكوفایی توانایی های خود و به نفع سازمان ابراز می كنند. در این حالت افراد معمولاً از منابع شخصی خود می گذرند و مسئولیت پذیری در راستای منافع دیگران را در اولویت قرار می دهند. ( زارعی متین و احمدی ، 1388 )

مفهوم رفتار شهروندی سازمانی اولین بار توسط باتمن وارگان در اوایل 1980 به دنیای علم ارائه شد. ارگان ( 1988 ) معتقد است كه رفتار شهروندی سازمانی ، رفتار فردی و داوطلبانه است كه مستقیماً بوسیله نظام های رسمی پاداش در سازمان طراحی نشده، اما با وجود این باعث ارتقاء اثربخشی و كارآیی سازمان می شود. ( زارعی متین و همكاران ، 1388 )

پادساكف و همكاران ( 1990 ) پنج بعد رفتار شهروندی سازمانی را مورد شناسایی قرار دادند كه عبارتند از :

1- نوعدوستی

2- وظیفه شناسی ( وجدان )

3- ادب و نزاكت

4- جوانمردی

5- فضیلت مدنی

هرچند این فرض كه رفتار شهروندی سازمانی به اثربخشی گروههای كاری و سازمانها كمك می كند، موضوعی است كه بطور شهودی نیز معقول بودن آن قابل باور است ، لیكن بازهم نیاز است تا از طریق پژوهش های تجربی نیز موردتأیید قرار گیرد. نتایج مطالعات پادساكف و همكاران ( 2000 ) نشان می دهد كه تحقیقات ناچیزی در این زمینه صورت گرفته است.

رفتار شهروندی در سه دهه اخیر موضوع بسیاری از تحقیقات بوده است. یك دسته از تحقیقات به عوام ایجاد كننده رفتار شهروندی سازمانی متمركز بوده است. در این زمینه عواملی از قبیل هویت سازمانی ، عدالت سازمانی و رابطه رهبر و پیرو بعنوان عوامل ایجاد كننده رفتار شهروندی سازمانی مطرح شده اند.دسته دیگر روی مفهوم رفتار شهروندی سازمانی متمركز بوده و تلاش كرده اند تا ابعاد آن را شناسایی و مقیاس های استانداردی برای سنجش آن ایجاد كنند. دسته سوم نیز بر پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی از قبیل عملكرد سازمانی، اثربخشی سازمانی، موفقیت سازمانی، رضایت کارکنان ، وفاداری کارکنان و سرمایه اجتماعی متمركز شده اند. ( ملی پور و پورعزت 1387 )

مورمن و همكاران 1995 ) ضمن تأیید آثار مثبت رفتار شهروندی سازمانی اعتقاد داشتند كه مشكل مدیران فراهم سازی زمینه بروز چنین رفتارهایی در سازمان است. چراكه این رفتارها داوطلبانه و قراردادهای كار و سیستم ارزیابی عملكرد رسمی سازمان قرار نمی گیرند. این رفتارها با وجود اینكه در ارزیابی های سنتی عملكرد شغلی بطور ناقص اندازه گیری می شدند و یا حتی گاهی اوقات مورد غفلت قرار می گرفتند، اما در بهبود اثربخشی سازمانی مؤثر بودند. ( مرادی ، 1387 )

وانر و نیهوف ( 2000 ) نیز به این نتیجه رسیدند كه رفتارهای شهروندی گوناگونی با حداقل برخی از شاخص های عملكرد سازمانی ارتباط دارند. ( زارع ، 1383 )

بطور كلی مفهوم عدالت ، برانگیزاننده مهمی برای كاركنان است و زمانیكه افراد احساس بی عدالتی كنند زمینه بروز رفتارهایی مانند كم كاری ، كاهش تعهد و تمایل به ترك خدمت و حتی مقابله با سازمان در آن فراهم می شود. در عوض رفتار مناسب و عادلانه با آنها موجب پرورش استعدادها و افزایش تعهد و تمایل به ماندن در سازمان یا همان اموزش و پرورش می شود و كمك بارزی بر بروز رفتارهای فراتر از الزامات شغلی مورد نظر سازمان در كاركنان می شود. ( مرادی چالشتری )

مطالعه در مورد عدالت با كار آدامز ( 1963 ) روی تئوری برابری آغاز شد. گسترش نقش نظریه برابری انگیزش در تشریح نگرشها و رفتارهای كاركنان ، قلمرویی از پژوهش به نام عدالت در سازمان را بدنبال داشت. نظریه برابری تأكید می كند كه افراد همواره در متن جامعه و سازمان مربوطه ، خود را در مقایسه با دیگران ارزیابی می كنند. اگر در این ارزیابی احساس كنند كه با آنها ناعادلانه برخورد شده است برانگیخته می شوند تا عدالت را برقرار سازند. عدالت اولین عامل سلامتی سازمانها و مؤسسات اجتماعی مربوطه محسوب می شود و متخصصان علوم اجتماعی از سالها پیش به اهمیت عدالت سازمانی بعنوان پایه ای اساسی برای اثربخشی فرآیندهای سازمانی و خشنودی ورزشكاران پی برده اند. عدالت سازمانی متغیری است كه برای توصیف عدالت در موقعیت های مختلف بكار می رود . بخصوص در عدالت سازمانی مطرح می شود كه به چه شیوه ای با مراجعین رفتار شود تا احساس كنند بصورت عادلانه ای با آنها رفتار شده است. ( مرادی ، 1387 )

به عقیده چولادوری ( 2006 ) عدالت سازمانی از سه منظر دارای اهمیت است :

اول به لحاظ اخلاقی ، جامعه انتظار دارد كه یك سازمان از معیارهای عدالت كه مورد توافق كل جامعه است تبعیت كند. چرا كه از مدیران بعنوان مسئولین مؤسسات اجتماعی انتظار می رود كه این معیارها را رعایت كنند. به لحاظ تجاری ، اگر مردم تصور كنند سازمانی با آنها بطور منصفانه رفتار نمی كنند ممكن است آن سازمان و خدماتش را تحریم نمایند. بطور مشابه كاركنان نیز تمام تلاش و همكاری خود را در سازمان بكار نمی گیرند و نارضایتی آنان به كاهش بهره وری سازمان منجر خواهد شد.

عدالت سازمانی شامل سه حیطه است :

عدالت توزیعی كه بر ادراك انصاف از پاداشها و پیامدهای سازمانی اشاره دارد.

عدالت رویه ای كه شامل عدالت درك شده از فرآیندی است كه برای تهیه و توزیع پاداشها استفاده می شود.

عدالت تعاملی كه شامل رعایت عدالت توسط سرپرستان در روابط با زیردستان است.

در بیشتر تحقیقات انجام شده پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی را مورد بررسی قرار داده اند و بر نقش مثبت رفتارهای شهروندی در عملكرد مربوطه صحه گذاشته اند. لیكن پژوهش های اندكی به بررسی پیشایندها و عوامل تشكیل دهنده آن پرداخته اند.

رضایت کارکنان با نتایج عملكردی مثبت متعددی در ارتباط بوده است. ( هنری ، 2002 )

رضایتمندی ، مقدار احساسی است كه در اثر رفع انتظارات و یا افزودن به انتظارات ، به انسان دست می دهد. ( خوش دهان ، 1382 )

برای متولیان فضاهای ورزشی ، مشخص نمودن عواملی كه بر روی رضایت کارکنان هدف، تأثیر می گذارند، از اهمیت برخوردار است. برای ایجاد رضایتمندی، برآورده ساختن نیازهای کارکنان از وظایف مهم مدیران است.(زانت ، 2004 )

رضایتمندی عامل اصلی برای فرآیند بازاریابی است. ( طیبی ، 1385 )

فراهم ساختن خدماتی كه منجر به رضایتمندی کارکنان می شود، بطور كلی سوددهی هر سازمانی را افزایش خواهد داد. ( هنری ، 2002 )

رضایت کارکنان را می توان پیش شرط تمام موفقیت های بعدی سازمان دانست. هر سازمان موفقی مایل است خدماتی را ارائه كند كه رضایت کارکنان را فراهم سازد. ( پوگیو ، 2009 )

آفتینوس و همكارانش ( 2006 ) و نیز رمضانی ( 1387 ) در بررسی انتظارات کارکنان دریافتند كه کارکنان مراكز آمادگی جسمانی خصوصی بشتر به تجهیزات مدرن، تمایل كاركنان به همكاری با کارکنان و امنیت بیشتر رضایت داشتند و رضایت کارکنان مراكز دولتی به راحتی رفت و آمد به اماكن ورزشی بود. بر اساس یافته های یی چین ( 2008 )، ارتباط مثبت و معنی داری در همه ابعاد رضایت کارکنان و اعتماد و وفاداری کارکنان وجود دارد. بطوریكه هرچه سطح رضایتمندی کارکنان بیشتر شود، اعتقاد و وفاداری آنها نسبت به سازمان بیشتر خواهد بود.

اهداف تحقیق

هدف كلی

بررسی رابطه عدالت سازمانی و رفتار شهروندی با رضایت کارکنان آموزش و پرورش

اهداف اختصاصی

1- تعیین میزان عدالت سازمانی ( توزیعی، رویه ای و مراوده ای ) در کارکنان آموزش و پرورش

2- تعیین رابطه میان عدالت سازمانی و رفتار شهروندی در کارکنان آموزش و پرورش

3- تعیین رابطه میان یكپارچگی مسئولین و رفتار شهروندی در کارکنان آموزش و پرورش

4- تعیین رابطه میان سازگاری مسئولین و رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش

5- تعیین رابطه میان عدالت توزیعی و مؤلفه های رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش

6- تعیین رابطه میان عدالت مراوده ای و مؤلفه های رفتار شهروندی در کارکنان آموزش و پرورش

7- بررسی ارتباط رضایت کارکنان با عدالت سازمانی و مؤلفه های آن

8- بررسی ارتباط رضایت کارکنان با رفتار شهروندی و مولفه های آن

9- پیش بینی رضایت کارکنان از روی عدالت سازمانی و رفتار شهروندی

دانلود رایگان پروپوزال,دانلود پروپوزال رضایت کارکنان آموزش و پرورش,دانلود پروپوزال مدیریت,دانلود رایگان پروپوزال,نمونه پروپوزال عدالت سازمانی,دانلود نمونه پروپوزال عدالت سازمانی

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 




مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 360
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 5

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 7
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 9
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
            آي پي امروز آي پي امروز : 2
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 3
            بازدید هفته بازدید هفته : 27
            بازدید ماه بازدید ماه : 52
            بازدید سال بازدید سال : 410
            بازدید کلی بازدید کلی : 84230

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.188.218.184
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند







              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران


                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به فایل دانشجویی رایگان بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف